C++ Dersleri 41 – Sanal Temel Sınıflar

Merhabalar arkadaşlar.
Bu dersimizde Kalıtıma ait bir konuyu işliyoruz.Yapıcılarda kopya çağrılarının önüne geçebilmek için “virtual” anahtar kelimesinin sınıfın önüne yazarak tekrar tekrar kullanımı engelleyebiliyoruz.Videoda bu konuyu kolayca anlayacağınızı dşünüyorum.
Yararlı olması dileğiyle..

C++ Sanal Temel Sınıflar (virtual)

One thought on “C++ Dersleri 41 – Sanal Temel Sınıflar

    1. Yorumunuz için teşekkürler ancak ben para kazanmak için değil ücretsiz insanlara yardımcı olabilmek amacıyla bu anlatımları yaptım ve yapıyorum,yinede öneriniz için sağolun..

  1. Oncelikle vermis oldugunuz bunca emekten ve mukemmel otesi anlatisinizdan dolayi tesekkurlerimi arz ediyorum. kafamdaki soru isaretlerini giderirseniz minnet dıyarim. Soyle soruyorum kendi kendime: bukadar kapsamli ve genis bir programlama dili. Ogrenilcek okadar detayi ve incelikleri var. iyi guzel hepsi ogrendik. ya sonra..? yapacagimiz sayisiz fonksiyonlarla dolu kodlamanin meyvesi kapkara bir sayfada calisan basit bir program olmak zorunda mi? diyeceksinizki ben görsel anlamdaki beklentilerinizi temmuz basinda baslayacagim C# programiyle giderecegim. okey guzel anladim, peki biz bunca seyi neden ogrendik..? diyeceksinizki bu temeldir ve en zorudur onları kolayca anlamanizi saglayacak.. ohalde tek bir dilde basdan aciklayaci bir sekilde baslayip ogrenseydik. ne geregi vardi simdi bunca kafa yormaya. tabi elestirim size degil tabikide dilin kendisine 🙂 bu bir. ikincisi koskoca C++ dili kara sayfa(Ms-dos) uzerinde calisan bir programdan baska bisey yapamıyormu..? yane ben bir program yapim, ama C ++ ‘da, baska bir programda değil ve bu programin butonları olsun, şablonları olsun, resimleri grafikleri olsun… mumkun değilmidir..? eger oyle değilse vay bizim emeklerimize… diyorlarki windowsun %99’u C++ yla yazılmıs. yazıyoz ciyoz bir kara sayfa:”lütfen bir sayı giriniz”… bumudur yane..? lütfen alternatif[c#) sunmadan, C++ üzerinden konusarak bu sorularıma yanıt verirmisiniz. tadım tuzum kalmadı…! 🙁

    1. Diğer arkadaşta benzer bir soru sormuştu,aynı şekilde cevaplandırayım.İçten yorumunuz için teşekkürler.
      Ama burada öğrendiğimiz kodların yapıların hiçbirisi boşa değil.
      C# , C++’a çok benziyor.
      Çok basit değişiklikler yaparak direk C#’ı öğreneceğiz.
      cout << "Merak etmeyin herşey yolunda.." ; ( :

  2. ama ben belki C++ da buton yapmak istiyorum:D ölmeden su butana bir bassaydım gam yemicekdim 😀

  3. mesela c++ da oyun programlasak nasıl olur bu kadar şey öğrendik oyun yapamayızmı 🙂

  4. bide bişe sorcam ben ekitap lar ve sizin videolarla üniye gitmeden c++ ve c# i ogrenebilirmiyim ..
    daha uniye gitmeme seneler varda 🙂

    1. Üniye gitsende zaten sana sadece giriş seviyesinde bilgiler verecekler,sen uğraşmazsan yüksek lisans bile yapsan öğrenemezsin zaten ( :

  5. öncelikle her şey için teşekkürler harika anlatıyorsunuz şu an indiriyorum hepsini izlicem internette c++ ile oyun yapılıyor dediler hatta en iyi onunla imiş yani ben anlamadım şimdi c++ la yapılmıyormu çoğu oyun motorunun kaynağı c++ rica ederim bana kısaca c++ ile nasıl oyun yapabilce daha doğrusu oyun motoru yapabilcek hale geliriz anlatabilirseniz sevinirim yani nasıl grafiklere dönüşcek bu yaptıklarımız ne zaman autocad de yaptığımız 3d leri oyun motorumuza atıcaz bunlar olacakmı c++ ile ilginiz için şimdiden teşşekkürler

  6. slaytlar güzel hazırlanmış, çok teşekkürler =)) bilgisayar mühendisliği okumak gerçekten zor ve c++ ile c yi anlamak imkansız gibi :s ama slaytlar anlaşılır olmuş. size de derslerinizde başarılar diliyorum.

  7. Slm.C++ windows api konusuyla ilgili ders hazırlayacakmısınız.? c# elle çiziyon ama hız faktörü önemli olunca c++ öyle değilmi hocam.

    Örneğin: Winrar şifresini kırmak için c++ program yapacağım msdosta’da yapılır elbet motor kısmı zaten önemli olan yeri brute force kısmı. Fakat Görsel olarak bir buton, işte dosyayı seç butonu başla gibi win32 api lerin programa dahil edilmesi. Sonra Hangi apinin, hangi fonsiyonu benim istedeğim şeyi yapar bunu nasıl bulurum

    Bide c++ daha ileriye gidip kendi apilerimizi yazmak. Yani kendi kernelimizi yazmak veya bir soket uygulamasında winsock kullnıluyor ama nihatinde winsock kütüphanesini yazan biri var tabi işin uzmanlık alanı hocam bize sadece windows apilerin c++ programına nasıl dahil edebileceğimizi ve genel olarak apilerin kullanımı anlatırsanız sevinirim

  8. Selamın Aleyküm,
    Arkadaşlar c++’la oyun yapıldığından şüpheniz olmasın.Bende gta,counter strike gibi vakit öldürücü ve güzel oyunların c++ la yapıldığını düşünüyorum,üstleik gta san andreas multiplayer eklentisi c++’La yapılmış ve delphi ile bu oyunun programla dili ‘pawno’ yapılmış.Kodlar da c++ a benziyor.Ve c++ derleyiciside sanırım delphi ile yapılmış çünkü sitesinde kaynak kodlarını veriyordu.Her neyse delphi öğretilse daha iyi olur Muhammed hocam.Ağustos’ta başlamıştım derslerini dinlemeye,çok teşekkürler.Fakat c# dan sıkıldım php ye geçtim önceden de C ile ilgileniyordum.Artık pawno ya geçtim ve bir iki hayda bayağı compile sorunlarının hatalarını çözüyorum.Ulan banane diyebilirsin,veya sırf bu bış yazıyı okuduğun için küfür de edebilirsin ama ama C# dili beni programlamacılığa doğru itti ve bu zevki senin sayende kaptım Muhammed hocam,teşekkürler.Eline,diline emeğine ve kollarına sağlık :).

  9. Hocam öncelikle Allah razı olsun. Burada gerçekten muazzam bir emek var. Videoları indirdim. C# videolarını da indiricem inşallah(Bi gün butonlu mutonlu bi program yapma hayaliyle :D). Belki çok takip edemeyeceğim ama belirtmek istedim, gerçi sen bunu insanlar beğensin diye yapmıyosun ancak, marifet iltifata tâbidir 🙂
    Tekrar çok teşekkür ederim. Selam ve dua ile…

  10. Beyler ben C++ nın önemini şimdi anladım. Özellikle “dll” formatında eklentiler yazmak için gerekli. Ama visual studio c++ express le yapılıyor oda. 🙂 Yani C++ gerekli birşey dos ekranı diye tercih etmemezlik yapmayın derim.

  11. hocam öncelikle Allah sizden razı olsun.Gerçekten çok güzel anlatmışsınız.C++ ı sizden öğrendim diyebilirim.Hepsini indirdim ve arkadaşlara da dağıttım.Hepsi çok beğendi ve şu anda size dua ediyorlar:)Ayrıca c# ı öğrenmek için de sizin dersleri dinleyeceğim.
    Sizden şöyle bi isteğim olcak.C++ da son 4 konu eksik.
    Polymorphism
     Templates
     Exception Handling
     STL
    Bu konuları da ekleyebilirmisiniz videolarınıza??

  12. Polymorphism anlatırsanız gerçekten çok süper olur sizden dinlediğimde iyi anlıyorum.Paylaşımlarınız için teşekkürler

  13. aynen hocam polymorphisimi anlatmanızı gerçekten çok istiyorum haftaya sınavım var ve sizden başkada daha iyi anlatcak birini bilmiyorum sabah akşam duacınız olurum anlatırsanız:)

  14. hocam c++ videolarını şimdi önce bitirdim çok faydasını gördüm. emeğinizin karşılığını kat kat alacaksınızdır eminim.
    allah sizi de kendiniz gibi insanlarla karşılaştırsın ki sizin de işleriniz kolaylaşsın. amin.

  15. hocam önceilkle çok çok teşekkürler videoları indirdim izlicem günden güne
    hocam c++ la şu textbox button falan gibi şeyleri yapmayı veritabanı bağlantısı kurmayı api kontrollerini ascii key konularınada video çekseniz süper olucak tam giriş tadında olmuş teşekkürler

  16. mert o textbox butonu falan hepsi zaten visualbasic te olan şeyler, eğer programı yazılımla değilde hazır şeylerle yapmayı düşünüyorsan visualbasic öneririm.

  17. ben c++ da windows ait bir programı açtırıyorum
    örneğin paintti

    yalnız yine c++ da bunun önce açık olup olmadığını kontrol etmem gerekiyor açıksa kapatmam gerek nasıl yapabilirmi

    system(“c:\\yoltanımlama\\paint.exe”)

    cevapı mail adresime gönderirseniz sevinirim metinserkan@hotmail.com

  18. c++ da program yapılıyor hatta Dev C++ programı klasörü içinde *Example* içinde örnekleride var.
    vinmenü,winanim,wintext falan ama admin bunu diil c# den devam edecek galiba.ama c++ daha zor.
    saygılarımla

  19. @serkan;
    “program daha once acilmis mi ?” tarzi kontrollerde en sik kullanilan yontem “Mutex”dir, googleda CreateMutex seklinde aratirsan ilgili win32 api’sinin kullanimina ulasabilirsin.

    @c++’da form’a gecmek isteyen arkadaslar;
    visual studio .net’siz form destegi saglamiyor ne yazikki (MFC vardi eskiden hala varmi bilmiorum ama olsada ugrasilmaz), .net kutuphanesi sizin icin sorun teskil etmiyorsa visual studio’da pekhala c++ ile bi windows form uygulamasi yazabilirsiniz, eger ki .net sizin icin ugrasmak istemediginiz bi kulfet ise o zaman size Embercadaro & Borland’in CodeGear c++ derleyicisini onerebilirim.

    @codegear’la ilgili;
    2007’den beri embercadaro’da olan bu derleyici en son surumu olan 2010’a kadar hala 1 arpa boyu yol gidememis gibi gozukuyor.profesyonel yazilimlar icin asla ve asla tavsiye etmem ama baslangic ve orta duzey yazilimlarda is gorebilir 🙂

  20. bunların bi winrar haline getirilip indirebileceğimiz şekilde olan bi dosya varmı hocam

  21. Adım yılmaz Öncelikle bilişim bölümünü okuyorm ve okulda proje yapmamız lazm ve proje yapmadan okulu bitiremicegimiz söylendi. bunun içinde c# ile bir secili şifrelenmiş dosyanın şifresini kırmaya yarayan şifre kırıcı bir program yapmam lazm cuda teknolojisi yada paralel cpu bu tür konularda yardıma ihtiyacm var yardım edebilcek biri varmı?

  22. salam. men Azerbaycanliyaam. derslere hele baxmamisam. izlemeye basliyicam. ama once bu commentleri okumak istedim. porgrmla neler yapilmis diye. ama gordum ki bana lazim olan sey burda yok. ben de hakikaten bir porgram kurmak istiyorum. ama goruyorum ki, burda sizin anlatdinizla olmuyor. ama diyorsunuz ki c#da olucak. ancak bunlar tamam baska programlar. yani kodlari bir birine benziyor ola bilir ama c++ da mumkun her sey yapmak. bir arkadasin yazdigini okudum, yazmis ki visual studio c++ da yapmak mumkun. ama yinede cok sagolu. yani benim basim karisdi) ama yinede bu videolar ichin cok sagolun)

  23. Hocam bu denli değerli bilgileri vaktinizi harcayıp bizlerle paylaştığınız için teşekkür ediyorum.
    Merak ettiğim bir konu var. Program yazarken sıklıkla kullanılan kütüphaneleride anlatacak mısınız? Çünkü bir kısmımız dile aşina ama kütüphaneleri hakkında bilgi sahibi değil.

  24. Kardeşim Derslerini Beğenerek İzliyorum..Kendimi Bayaaa aştım..Artık Assembly dersleride versen Cok daha iyi olacak sanırım…

  25. merhaba bir şey soracağım ben programı kurdum herşey tamam derle diyorum done diyor yine herşey tamam fakat bilgisayarım program çalışmayı durdurdu bir sorun programın düzgün çalışmasını durdurdu. Windows size programı kapatacak ve çözüm varsa size bildirecek yazısı geliyor ne yapmalıyım????

  26. merhaba hocam c# ile yapmış oldugun bir veri tabanı baglantısı var elimde heryerde aradım ama bunu c++ da kulanamadım nasıl kullanırım yardım ederseniz sevinirim.bu kodu c++ ile kulanmak istiyroum ama kutuphaneleri ekliyemedim bilmediğim için .

    kod:
    using System;
    using System.Data;
    using System.Data.SqlClient;
    using System.Threading;

    namespace ConsoleApplication2
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    SqlConnection con = new SqlConnection(“Data Source=178.32.190.98;Initial Catalog=ko_lisans;User ID=lisansserver;Password=as7973944”);
    string aktif = “0”;
    con.Open();
    SqlCommand da = new SqlCommand(“SELECT aktiflik FROM lisasn where ServerIP = ‘178.32.190.98’”, con);
    da.Connection = con;
    aktif = da.ExecuteScalar().ToString();
    con.Close();
    if (aktif == “1”)
    {
    Console.WriteLine(“server açık”);
    }
    else
    {
    Console.WriteLine(“server kaplı”);
    }

    Console.ReadLine();

    }
    }
    }

omer için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir