www.otobusbileti24.com

C# if else kullanımı (Ders 14-15-16)

Tarih: 25 Temmuz 2011 Yorum: 34

Merhabalar arkadaşlar.

Bu dersimizde kontol yapılarına giriş yapıyoruz ve programlamada büyün önem arz eden C# if else yapısı konusunu inceliyoruz.İf,if – else if,if – else if – else şeklinde kullanımları bulunan bu koşul yapısını öğrendiğiniz takdirde bütün koşul yapılarını yapabilirsiniz.3 video süren if else kullanımı konusunu bol örneklerle pekiştirmeye çalıştım ki akılda daha kalıcı olsun.İşte başlıyoruz..

C# if else kullanımı 1

C# if else kullanımı 2

C# if else kullanımı 3

Yazar: admin (142 Posts)


Etiketler:



34 Yorum var:

Avatar

mehmet dedi ki..

çok teşşekür ederim anlatım süper

25/07/2011 12:01

Avatar

Kayhan dedi ki..

Hoca sağol valla çok güzel işler yapıyorsun (:

25/07/2011 16:34

Avatar

Fatih dedi ki..

Bir sonraki dersi bekliyoruz 🙂

26/07/2011 10:39

Avatar

masis dedi ki..

c++ bitirmeye çalışıyorum .. Herkes C# moduna girmiş ..
yetişeceğim inşAllah arkdan size : ))
Hocam emeğinize sağlık..

26/07/2011 15:34

Avatar

abc dedi ki..

merhabalar anlatiminiz guzel ve ogretici..

yaptigimiz orneklerde programi derledigimizde herhangi bir sayi degeri giriyoruz,ancak klavyeden string degerleride alabiliyor (ornegin tam sayi degeri girdik vede yanlislikla klavyeden herhangi bir harf girdik ),yani tam sayi degeri gerekiyorsa sadece rakamlar aktif olsun gibi bir ornek yapmamiz faydali olur.

26/07/2011 20:26

Avatar

Kayhan dedi ki..

Hocam yeni videonuz gelmedi normalde 2 günde bir çekiyordunuz (:

27/07/2011 18:40

Avatar

admin dedi ki..

@ arkadaşlar malum yaz mevsimi.Videoları çekmek oldukça terletici oluyor.Ayrıca yaz mevsimi olduğu için vakit ayırmam gereken birsürü yer var.Bu yüzden yaz mevsiminde kış mevsiminde eklediğim gibi seri olarak konu ekleyemiyorum açıkcası..

27/07/2011 22:43

Avatar

Kayhan dedi ki..

Olsun hocam önemli değil siz ne zaman müsaitseniz o zaman çekersiniz video (:

28/07/2011 10:00

Avatar

sergen dedi ki..

Teşekkürler if else yapısı çok önemli programlamada elinize sağlık hocam

16/08/2011 11:21

Avatar

yusuf dedi ki..

arkadaslar bu soruyu cevaplayabilirseniz sevinrim bugun aksam 12.00 kadar yapmam gerekli.

dışardan girilen 4 tam sayıyı buyukden kuçüğe sıralayan c++ kodları yazınız.soru çözümğnde sadece if ve else kullanılacak.

14/10/2011 09:24

Avatar

Tolga dedi ki..

emeğiniz için gerçekten teşekkürler ama neden hem console uygulamarı yapıldı sorabilirmiyim ?

28/12/2011 15:28

Avatar

selda dedi ki..

çok guzel anlatlms 😀 bzm hocadan daha iyi 😛 super :)))

09/01/2012 15:23

Avatar

Kazım dedi ki..

Allah Razı olsun hocam. Okulda böyle ilgilenmiyorlar. Örnekler ve açıklamalar çok etkileyici Teşekkür ederim

08/03/2012 23:12

Avatar

metin dedi ki..

benim bir sorum olucak arkadaşlar şu soruyu yapabilirsek çok sevinecem çok önemli sınav sorusu

Klavyeden girilen 10 sayı içerisinden
a) 100-200 arasındaki sayıların
adedini
b) 100’den küçük sayıların toplamını
c) 200’den büyük sayılardan da 4’e
kalansız bölünebilenlerini
ekrana yazdıran programı do-while
döngüsü ve if komutlarıyla yazınız.

12/03/2012 15:54

Avatar

Elvent YILDIRAN dedi ki..

Güzel paylaşım teşekkürler

17/03/2012 02:13

Avatar

Mustafa dedi ki..

Çok teşekkür ederim ben hiç anlamıyodum sizi dinledikten sonra anlamaya başladım işiniz gücünüz rasgelsin çok güzel anlatımınız var bizim hocalar dan daha güzel anlattığınız kesin gerçekten çok teşekkürler

19/03/2012 22:08

Avatar

zeki dedi ki..

Teşekkürler çok faydalı oluyor dersleriniz

14/04/2012 11:45

Avatar

özge dedi ki..

gerçekten çok teşekkürler yarın sınavım var ve tüm konuları tamamıyla anlamış durumdayım sayenizde 🙂

26/04/2012 19:33

Avatar

aybige dedi ki..

Çok teşekkür ederim.Derslerini takip ediyorum ve bana çok faydası dokunuyor. Allah razı olsun…

14/07/2012 12:38

Avatar

Uğur dedi ki..

Hocam hesap makinasının a ve b 0 a eşit olmadığı sürece sonsuz devam etmesini istiyorum. yani işlem bittiğinde tekrar birinci sayıyı istesin. bunu yapmak için her else ifin içine komple kodu baştan kopyaladım ama sadece 2 kez tekrarlata bildim. istediğim satıra dönderebildiğim bi komut var mı. yoksa sonsuz for döngüsü mü kullanayım.

if(a==0&&b==0){
console.Write(“Program sona erdi teşekkürler.”);
}
else if{
Console.Write(“Birinci Sayıyı Giriniz: “);
a = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
Console.Write(“İkinci Sayıyı Giriniz: “);
b = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

Console.WriteLine(“Dör işlem Menüsüne Hoşgeldiniz”);
Console.WriteLine(“Aşşağıdan Seçiminizi Yapınız”);
Console.WriteLine(“1- Toplama\n2- Çıkarma\n3- Çarpma\n4- Bölme”);
islem = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
if (islem == 1)
{
Console.WriteLine(“a+b=”+ a+b);
Console.ReadKey();
}
else if (islem == 2)
{
Console.Write(“a-b=”);
Console.WriteLine(a-b);
Console.ReadKey();
}
else if (islem == 3)
{
Console.Write(“axb=”);
Console.WriteLine(a*b);
Console.ReadKey();
}
else if (islem == 4)
{
Console.Write(“a/b=”);
Console.WriteLine(a/b);
Console.ReadKey();
}}

10/08/2012 11:25

Avatar

thehtc dedi ki..

İlk derslerinizin linkini nereden bulabiliriz.

22/10/2012 11:28

Avatar

Kaan dedi ki..

Gerçekten çok teşekkürler bizim hocamızdan iyi anlatıyorsunuz. Hatta sanırım bizim hocada sizi izliyor çünkü oda derste sizin akışa göre gidiyor 😀

23/12/2012 22:01

Avatar

halil dedi ki..

hocam saol teşkkürler….iyi anlatım ….Senden birtane her sınıfa lazım..:):):))))başarılar….

25/12/2012 00:55

Avatar

Yusuf dedi ki..

hocam çok teşekkürler okuldada aynı konudayız yarın bu konulardan sınavım var çok faydasını gördüm Allah razı olsun..

13/01/2013 18:09

Avatar

hava dedi ki..

teşekkürler lısedeyım ve cok zorlnmıstım yardımcı oldunuz

03/04/2013 21:03

Avatar

ömer dedi ki..

allah razı olsun kardeş okuldaki öğretmeninimin bi halt yediği yok senden dinledim allaha şükür yapabiliyorum çok saağoll

09/04/2013 16:38

Avatar

yakup dedi ki..

nasıl indiricez bu videolaeı

11/04/2013 16:38

Avatar

Muzaffer dedi ki..

hocam dersler için çok teşekkür ederim gerçekten programlama hakkında fazla fikri olmayanlar bile bu derslerden sonra uygulama yazacak düzeye gelebilirler.

Bir sorum olucak : Console Readline dan değer alırken sadece string türünden değişkenlerin değirinimi okuyabiliyor yoksa int türünden değerleride okuyabiliyorumu

şimdiden teşekkürler

01/06/2013 20:52

Avatar

betül dedi ki..

merhaba benim sorum 13. videoyla ilgili
en sonda Console.Write(“2 sayının toplamı: “+sonuc.ToString() );
yazmak yerine

Console.Write(“2 sayının toplamı: “+sonuc );

yazdm yıne calıstı aynı sonucu verdı . sonuc zaten ınt olarak bulunmak ıstenmyo mu neden  ToString yaptık ?

14/06/2013 20:25

Avatar

Onur-Büşra dedi ki..

Öncelikler Ellerinize sağlık çok teşekkürler videolar için
static void Main(string[] args)’nin üzerine metod oluşturma diye bir konu var o konuyada videolarınızda yer verecekmisiniz acaba

18/11/2013 22:56

Avatar

Mustafa dedi ki..

Sayende pekiştirmiş oldum, çok teşekkürler emeğin için 🙂

01/12/2014 01:17

Avatar

Ali dedi ki..

Yarın C# porgramlama Dersinden Finalimiz var ve biz artkadaşla müslüm gürses dinliyoruz . :))

05/01/2015 00:00

Avatar

Ömer dedi ki..

Sağolun hocam baya emeğiniz geçti dilinize elinize sağlık 🙂

05/02/2015 14:17

Avatar

emine dedi ki..

hocam yemin ediyorum okulda bile böyle anlatmıyorlar acık anlatımınız ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim Allah sizden razı olsun

18/10/2015 14:40


Yorum Yap:






© Tüm Hakları Saklıdır - Kaynak belirtmeden alıntı yapılamaz!